poniedziałek, 22 lipca 2013

Kotlety mielone z cukinią i marchewką

Często przepisy na tradycyjne polskie kotlety mielone zawierają bułkę tartą. Ja ją zawsze zastępuję otrębami i tym razem dla urozmaicenia dodałam starte warzywa. Kotleciki zapiekłam w piekarniku zamiast smażyć, co znacznie obniżyło kaloryczność potrawy :)





Składniki (na ok. 20-25 sztuk w zależności od wielkości kulek):
500g mięsa mielonego z szynki (może być też z indyka, kurczaka)
½ małej cukinii
1 mała marchewka
1 mała cebula
3 łyżki otrębów (mogą być orkiszowe, żytnie, owsiane, pszenne)
1 jajko
1 płaska łyżeczka jarzynki z solą morską
pieprz

Przygotowanie:
1. Cukinię i marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę bardzo drobno kroimy (ja dla ułatwienia użyłam do tego blendera).
2. Wszystkie składniki połączyć w dużej misce drewnianą łyżką albo ręcznie. Doprawić jarzynką i szczyptą świeżo zmielonego pieprzu.
3. Z gotowej masy "mięsnej"  uformować w rękach małe kulki i lekko je spłaszczyć. Ułożyć na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i przykryć folię aluminiową. Piec w 190st. przez ok. 30 minut (po 10 min. zdjąć folię, przewrócić kotleciki na drugą stronę i do końca zapiekać już bez folii, aż się ładnie zarumienią). Kotleciki mogą puścić troszkę soku ze względu na warzywa.



3 komentarze: