czwartek, 4 maja 2017

Brownie z czerwonej fasoli z bakaliami

Przepis dla wszystkich, którzy uwielbiają słodkości, a nie chcą pakować w siebie miliona kalorii... Pyszne ciasto czekoladowe, nie ma w sobie ani grama czekolady i mąki. A do tego jest bardzo proste w wykonaniu :)






Składniki na ciasto:
puszka czerwonej fasoli (odsączona na sitku)
2 jajka
1 banan
1,5 łyżki syropu z suszonych śliwek (można użyć innego, np. ryżowego albo miodu)
1,5 łyżki kakao (można zastąpić karobem)
1,5 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżka siemienia lnianego
pół łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka startej skórki pomarańczy (opcjonalnie)

+pokrojone drobno bakalie (ja dodałam figi suszone 2szt., daktyle 3szt., garść suszonej żurawiny)

Przygotowanie:
Składniki na ciasto zblendować na gładką masę, dodać bakalie i wymieszać łyżką. Piec w 180st. przez ok. 45 min. Ja użyłam tortownicy o średnicy 20cm.





Polewa:
2 łyżki oleju rzepakowego
2 łyżki wody
1,5 łyżki kakao
3/4 łyżki miodu lub syropu np. ryżowego

Składniki rozpuścić w rondelku i jeszcze ciepłą polać ciasto.

Do dekoracji użyłam posiekanych migdałów.





1 komentarz:

  1. Cały czas chodzi za mną wypróbowanie wlasnie takiego Brownie z fasoli. Twoje bardzo kusi i chyba w końcu muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń