niedziela, 30 listopada 2014

Muffinki marchewkowe z cynamonem i imbirem (orkiszowe, bez cukru)

Są takie przepisy, które od lat walają się po domu w zeszytach, czy segregatorach. Ostatnio przy porządkach znalazłyśmy te oto muffiny wycięte z kalendarza. :) Są przepyszne, aromatyczne, słodkie, świetnie rosną i smakują jak zbliżające się święta... Przynajmniej nam tak się kojarzy smak cynamonu i imbiru.:)

piątek, 28 listopada 2014

Risotto na czerownym winie z burakami i jarmużem

Niezbyt to skromne... ale to najlepsze risotto jakie w życiu jadłam. Może to przez moją wielką miłość do buraków oraz fascynację jarmużem. I słabość do wina. ;)


wtorek, 25 listopada 2014

Pesto z jarmużu z nasionami chia

O jarmużu pisałam przy okazji przepisu na chipsy, ta możecie przeczytać o jego właściwościach. Dziś danie dla dwojga... lub jednej osoby, ale na dwa dni. Często wydaje nam się, że dla siebie samego nie ma sensu gotować- nic bardziej mylnego. Przygotowanie takiego tania to 7 minut, a jak przypadkiem zrobi się za dużo (jak w moim przypadku) można makaron z pesto zabrać do pracy/ na uczelnię na drugi dzień albo zjeść na kanapce, bo takie pesto smakuje świetnie na ciepło i na zimno.:)

























niedziela, 23 listopada 2014

Migdałowo- kokosowe ciasto na maślance z wiśniami (bez cukru)

Brzmi skomplikowanie ale to jeden z najprostszych i najszybszych przepisów na ciasto. Ostatnio unikam słodkości, nawet tych zdrowo słodzonych miodem, czy ksylitolem, więc tutaj użyłam tylko łyżkę stewii. Jeśli chcecie uzyskać słodszy smak, dodajcie więcej jakiegokolwiek zamiennika cukru. :)

piątek, 21 listopada 2014

Wegańskie naleśniki z dynią

Sezon na dynię dobiega końca, więc podajemy jeszcze jedną propozycję wykorzystania tego cudownego warzywa! :D 


wtorek, 18 listopada 2014

Kotlety z buraka z czosnkowym dipem i marchewkowym purée

Pyszny słodki i niemalże wegański obiad (sos czosnkowy zawiera mleczne produkty, ale myślę, że każdy weganin będzie wiedział jak je zastąpić:) ). Zrobiłam to danie dla czterech osób... i sporo jeszcze zostało na dokładkę. :) Sosu akurat specjalnie zrobiłam w nadmiarze, żeby wykorzystać go potem jako dip do domowych nachos, więc myślę, że do samego dania spokojnie wystarczy pół ricotty i połowa jogurtu.

























niedziela, 16 listopada 2014

Szynka z kremową pastą z dyni

Dziś propozycja klasycznej przystawki z niecodziennym nadzieniem- kremową pastą dyniowa z dodatkiem suszonych pomidorów. :)

























sobota, 15 listopada 2014

Kompot z gruszek

O tej porze gruszek gruszki są najsmaczniejsze i warto wykorzystać je w każdy możliwy sposób, nawet ten najprostszy. Domowy kompot jest lekki, orzeźwiający i błyskawiczny w przygotowaniu. :)


























środa, 12 listopada 2014

Łosoś na puree z topinamburu i sałatka z jarmużu

O właściwościach jarmużu było niedawno w poście, przy okazji jarmużowych chipsów. Dziś coś na temat topinambura... Jest to bulwa, która w zastosowaniu i smaku przypomina ziemniaka, ma jednak swój charakterystyczny słodki posmak. 100g bulwy topinamburu to 41 kcal i 16g węglowodanów, dlatego to świetny produkt dla diabetyków i nie tylko. Dzięki zawartości inuliny jest to również idealne warzywo dla osób po chemioterapii.




poniedziałek, 10 listopada 2014

Zapiekanka ryżowa z dynią i ciecierzycą

Ostatnio sporo dyni, no ale trzeba sezon na nią dobrze wykorzystać. :) Dziś ryżowa zapiekanka, a w niej istny miszmasz przyprawowy ! Ze świeżych ziół miałam tylko bazylię, resztę dodałam suszoną, ale jeśli macie inne zioła to koniecznie je dodajcie.:)





piątek, 7 listopada 2014

Kolorowa sałatka z brokuła i pędów bambusa

Pełna kolorów i smaków jesienna sałatka. :) Każda z nas po kolei próbowała i dodawała kolejny składnik, aż powstała zupełnie nowa kompozycja. 

czwartek, 6 listopada 2014

Szybka sałatka ze szpinakiem i kuskusem

Sałatka jest naprawdę ekspresowa- jej przygotowanie zajmuje 5 minut. Nadaję się zarówno na śniadanie/kolację, jak i szybki obiad. :)

środa, 5 listopada 2014

Chipsy z jarmużu

Liście jarmużu w smaku i konsystencji przypominają kapustę, nic dziwnego, skoro właśnie z rodziny kapustnych. Jeśli chodzi o zdrowotne właściwości, to jest ich całkiem sporo! Karoten, chlorofil, witamina C, witaminy z grupy B, witamina E, błonnik, żelazo, wapń i mnóstwo innych cennych wartości. Na pewno warto zimną zapoznać się z tą rośliną. :) Co do samych chipsów- są lekkie, chrupiące i przepyszne! 




wtorek, 4 listopada 2014

Przepis na ziołowy napar do inhalacji

Dziś trochę z innej beczki... Jako dziecko przy każdym przeziębieniu siedziałam z głową w garnku z ziołami i ostatnio te domowe sposoby leczenia dróg oddechowych mi się przypomniały. Ból głowy spowodowany zatokami mija niemal natychmiastowo. :) 




niedziela, 2 listopada 2014

Pierogi z dynią, ricottą i bazylią

Ostatnio dodałam przepis na pieczoną dynię, a dziś użyję jej jako farsz do pierogów (przepis podam tutaj jeszcze raz, bo wiem, że nikomu nie będzie się chciało zaglądać wstecz;)). Z dodatkiem kremowego serka i bazylii smakują idealnie!