wtorek, 31 grudnia 2013

Domowe Nachos

Coś dla fanów "słonych" przekąsek! Polecam zamiast chipsów w sylwestrowy wieczór ;) Idealnie będą smakować z tym pomidorowo-ziołowym sosem (typu salsa).


niedziela, 29 grudnia 2013

Sałatka z burakami

To już trzecia buraczana sałatka na blogu i chyba moja ulubiona :) Idealna propozycja na Sylwestra.
 


poniedziałek, 23 grudnia 2013

Pasta z buraków i fasoli

 Jutro Wigilia, barszcz już ugotowany, tylko co zrobić z tą stertą buraków? Oto propozycja na pyszną pastę, która może być smacznym dodatkiem do ryby, mięsa czy dań wegetariańskich. Świetnie smakuje również na kanapce:) Pomysł na pastę znalazłam na tym blogu













Orkiszowe uszka wigilijne

Uszka to obowiązkowy dodatek do barszczu. Żeby móc podjadać je cały rok, proponuję podwoić lub nawet potroić tę porcję i zamrozić na później :)



Barszcz wegetariański/ wegański

Od lat podaję taki barszcz na wigilijny stół i nikt nawet się nie zorientował, że nie jest robiony na mięsie! To świetny przepis nie tylko dla wegetarian czy wegan, myślę że nikomu nie zaszkodzi filiżanka lekkiego barszczu podczas świątecznego obżarstwa:)






niedziela, 22 grudnia 2013

Ryba po grecku (pieczona w folii)

Dorsz jest cennym źródłem białka, selenu i witaminy B12. To również jedna z najmniej kalorycznych ryb, dlatego właśnie wybrałam ją do tego dania :)

Tofu po grecku

Czyli wegetariańska odpowiedź na rybę po grecku!
Zamiast ryby użyłam marynowane tofu, ale jeśli komuś odpowiada jego naturalny smak to marynowanie może sobie odpuścić. 




czwartek, 19 grudnia 2013

Ciasto czekoladowe z orzechami i suszonymi owocami

Suszone owoce są jednym z naszych ulubionych dodatków do zdrowych wypieków. Pamiętajcie, że trzeba zwrócić szczególną uwagę na etykietę podczas ich zakupu- większość bowiem jest siarkowana. 

środa, 18 grudnia 2013

Barszcz z suszonymi owocami

Taki barszcz to zdecydowanie smak mojego dzieciństwa. Początkowo nie mogłam namówić domowników na wersję z suszonymi owocami, jednak wszyscy spróbowali i byli zachwyceni :)


wtorek, 17 grudnia 2013

Wegańskie pierogi z ciasta cynamonowego z suszonymi figami

Dzisiaj kolejne pierogi, tym razem coś dla miłośników cynamonowych smaków :)
Suszone figi są doskonałym źródłem wapnia, witaminy B6, fosforu, magnezu, żelaza, manganu. Dzięki wysokiej zawartości błonnika, zapobiegają zaparciom, obniżają poziom cukru i cholesterolu we krwi. Zalecane są osobom chorym na nadciśnienie tętnicze ze względu na zawartość potasu oraz na anemię, ze względu na wysoką zawartość żelaza.























niedziela, 15 grudnia 2013

Marynowane tofu

Tofu bardzo łatwo wchłania smak i zapach ziół, przypraw-dlatego marynowanie go jest idealnym sposobem na nadanie mu dobrego smaku. Taki serek  nadaje się idealnie na kanapki, do smażenia i grillowania, do sałatek i zimnych przystawek. Już niedługo pojawi się przepis na świąteczne danie z udziałem marynowanego tofu, więc bądźcie czujni! :)

sobota, 14 grudnia 2013

Sałatka z burakiem i fetą

Buraka w sałatce próbowałyśmy już jakiś czas temu i zdecydowanie jest to wersja dla delikatnych podniebień-> przepis. Jako, że tamta wersja była bardzo udana, postanowiłyśmy wykonać inną, bardziej wyrazistą. Zbliżają się święta i może warto buraki pozostałe po ugotowaniu barszczu wrzucić właśnie do takiej sałatki?




poniedziałek, 9 grudnia 2013

wtorek, 3 grudnia 2013

Ciasto owocowe z pomarańczy, jabłka i gruszki

Jakiś czas temu na blogu pojawiły się pomarańczowe muffinki. Na bazie tego przepisu przygotowałam ciasto z dodatkiem gruszki i jabłka :)