czwartek, 17 sierpnia 2017

Sok pomidorowy

Pomidory są źródłem lipokenu, który zapobiega procesom nowotworzenia.
Są bogate w błonnik, potas, witaminę C, A, wapń, sód, żelazo. Pomagają usuwać toksyny z organizmu, wspomagają metabolizm, obniżają cholesterol, poprawiają krążenie, podnoszą odporność organizmu. 
Trwa sezon na pomidory, dlatego warto wzbogacić spiżarnię o sok przygotowany w ten sposób.



Składniki:
2 duże pomidory
kilka listków świeżej bazylii 
sól himalajska, pieprz 

Przygotowanie: 
Pomidory umyć, sparzyć wrzątkiem i obrać ze skóry.
Zblendować z bazylią i przyprawami.
Najlepiej smakuje schłodzony.

Nasz sposób na przechowanie soku:
Jeśli chcemy cieszyć się zdrowym, domowym sokiem przez cały rok, to należy zwiększyć proporcje i przygotowany napój przelać do szklanych butelek lub słoików.Następnie przygotować garnek: wyłożyć dno gazetą lub ręcznikiem kuchennym, wstawić słoiki i zalać garnek wodą (do 3/4 wysokości słoików).Garnek przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu (od zagotowania 15 minut).Po tym czasie słoiki wyjąć, wytrzeć i odstawić na półkę w spiżarni. :)












































Róbmy przetwory! Edycja 3. Letnie ochłodzenie Warzywa psiankowate 2017

3 komentarze:

  1. Dziękuję za udział w akcji kulinarnej. Zachęcam do dodawania kolejnych przepisów :)
    https://zdrowoipysznienatalerzubykatarzynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bazylia świeża, zielona czy suszona z torebki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze lepiej jest użyć świeżej, ale kiedy nie mamy pod ręką to suszona też się nada

      Usuń