piątek, 27 lipca 2018

Owoce pod owsianą kruszonką

Wypiek ten jest dziecinnie prosty ale ciężko spisać konkretne ilości składników. Ilość owoców zależy od tego ile wejdzie na Twoją formę a zamiennik cukru zależy od rodzaju owoców. No ale spróbujmy ;) Dodam tylko, że to ostatnio mój ulubiony deser. Można podawać na zimno lub na ciepło z lodami.
Przepis na domowe lody⇒ klik :) 

wersja z jabłkami i cynamonem







z wiśniami 
Składniki:
1. OWOCE - ilość zależy od wielkości formy, ja przeważnie używam formy do wypieku tart o średnicy 28 cm i zwykle potrzebuję 500-700 gram owoców.
jakie owoce? - również wybór należy do Ciebie, mogą być świeże lub mrożone.
2. ZAMIENNIK CUKRU - dodajemy jeśli jest to konieczne! Np. do słodkich truskawek czy jabłek nie ma potrzeby ale do bardzo kwaśnych jak porzeczki czy wiśnie ja dodaję DAKTYLE (na moją formę ok 200 g).

Kruszonka:
pół masła
1 szklanka płatków owsianych (najlepiej zblendowanych)
1 szklanka mąki (ja przeważnie używam ryżowej, pszennej pełnoziarnistej lub orkiszowej)
4 łyżki syropu (np. ryżowego) lub miodu
wszystkie składniki ugniatamy ręcznie

Przygotowanie:
Jeśli chcemy dodać zamiennik cukru do owoców to co najmniej godzinę wcześniej (można na noc) moczymy daktyle w ciepłej wodzie (wody tylko tyle aby zakryć daktyle) po czym odlewamy połowę wody i blendujemy na gładką masę. Owoce wsypujemy do zblendowanych daktyli (lub na odwrót) i mieszamy. Przekładamy do formy i posypujemy kruszonką. Pieczemy w 180st. do momentu zarumienienia się kruszonki czyli ok. 30 minut.


z owocami leśnymi


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz