piątek, 15 listopada 2013

Muffinki pomarańczowe polane syropem daktylowym

Dziś coś dla fanów pomarańczy. Przepis znalazłam na pewnym blogu i przerobiłam 'na zdrowo'. ;) Pamiętajcie, że pomarańcze zawierają mnóstwo witaminy C, mają właściwości antynowotworowe i nie tylko. Ponadto jedna pomarańcza to tylko 100 kcal :)


Składniki (8-10 sztuk):
2 szklanki mąki orkiszowej
1 łyżeczka sody
skórka otarta z jednej pomarańczy
szczypta soli
3 łyżki syropu z agawy
2 łyżki miodu
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
2 łyżki oleju kokosowego
1 jajko

dodatkowo: syrop daktylowy


Przygotowanie:
Dwie łyżki oleju kokosowego rozpuścić i ostudzić.
W jednej misce wymieszać mąkę, sodę i skórkę pomarańczy, a w drugiej mokre składniki, czyli syrop, miód, mleko, sok, olej i jajko.
Zawartość obydwu misek połączyć, dokładnie wymieszać.
Ciasto nakładać do formy do muffinek i piec przez 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Kilka minut przed końcem pieczenia polać syropem daktylowym.

U mnie dekoracja syropem nie jest widoczna, bo muffinki na zdjęciach są do góry nogami :D ( pierwszy raz używałam takiej foremki)


2 komentarze:

  1. Super wyglądają! I ta mąka orkiszowa szczególnie mnie zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie w kuchni, a właściwie u nas wszystkich z kwartetu, mąka orkiszowa już na stałe przegnała pszenną:)

    OdpowiedzUsuń