czwartek, 3 lipca 2014

Kwaśna tarta agrestowa na spodzie z kaszy jaglanej

Tytuł ciasta dość długi a i tak nie zawiera wszystkiego! Tarta jest bezglutenowa, przepis na nią znalazłam tutaj. Samo ciasto jest świetne, polecam zrobić z dowolnymi owocami, ja już nie mogę się doczekać, aż wypróbuję wersję z truskawką. ;)























Składniki (forma do tarty 30cm):


Spód:- 200 g zmielonej kaszy jaglanej (mąki jaglanej)
- pół kostki masła
- 1/3 łyżeczki soli
- 3 łyżeczki zimnej wody
- 1 czubata łyżka ksylitolu/ brązowego cukru/ innego słodzika

Nadzienie:
400g agrestu
3 łyżki ksylitolu/ brązowego cukru/ innego zamiennika

Beza:
3 białka
1/3 szklanki ksylitolu/ brązowego cukru

Dodatkowo:
100g agrestu na wierzch ciasta

Przygotowanie:
Zmieloną kaszę jaglaną wymieszać w misce z masłem, solą, wodą i ksylitolem (lub innym zamiennikiem białego cukru). Ciasto zagnieść, najlepiej rękoma, zawinąć folią spożywczą i umieścić w lodówce na pół godziny.

Agrest pokroić na połówki, włożyć do miseczki, zasypać 3 łyżkami ksylitolu i zamieszać.

Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i umieścić w formie do tarty. Ja osobiście nie użyłam wałka i rozprowadziłam je ręcznie. Należy wyłożyć ciastem spód i boki formy. Widelcem zrobić kilkanaście dziurek na spodzie, wstawić do piekarnika na 10 min, temp. 180 stopni.

Ciasto wyjąć z piekarnika, na spodzie rozprowadzić agrest z ksylitolem.

Z jajek ubić sztywną pianę, stopniowo dodawać ksylitolu.
Gotową pianą nakryć ciasto, wstawić do piekarnika na 25 minut.
Pod koniec pieczenia uchylić piekarnik i ułożyć na wierzchu ciasta pozostałe owoce agrestu.


Uwaga: Użyłam formy do tarty o średnicy 30 cm, jednak lepsza byłaby mniejsza forma :)

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz