piątek, 31 października 2014

Pasta z pieczonej dyni

Dynię upiekłam, ponieważ z ten sposób uzyskuje się słodki smak. Można oczywiście ją też ugotować, czy usmażyć, ale wtedy walory smakowe nieco się zmienią. :) Pasta nada się do kanapek, jako dodatek do mięs czy dań wegetariańskich, ja posmarowałam nią też tortille i... Reszty dowiecie się później! ;)

























Składniki:
0,5 kg dyni
rozmaryn- świeży lub suszony
sól morska, pieprz
olej rzepakowy nierafinowany

Przygotowanie:
Dynię pokroić na kawałki- nie ma znaczenia na jakie, bo i tak zostaną zblendowane.
Ja pokroiłam w łódki widoczne na zdjęciu poniżej, w takiej formie piekłam je przez 20 minut.
Kawałki dyni ułożyć na blaszce, posmarować odrobiną oliwy i posypać rozmarynem.
Nie obierać ze skóry!
Piec przez 20 minut w 180 stopniach.
Po upieczeniu dynię zblendować razem ze skórą, doprawić solą i pieprzem.



























Zdrowe Halloween Rozgrzewające (wege) dania EDYCJA II

2 komentarze:

  1. taka pasta to coś dla mnie! a ja dynię jem praktycznie codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że spodoba Ci się sposób w jaki tę pastę wykorzystałam :)
      A o tym już niedługo:D

      Usuń