wtorek, 20 października 2015

Stek z tuńczyka na puree z groszku

Szczerze nienawidzę puszkowego tuńczyka. Naprawdę. Dlatego też długo zwlekałam ze zrobieniem tego dania. Na całe szczęście dla mnie okazało się, że smakuje zupełnie inaczej. :) Przygotowanie dania jest bardzo proste i zajmuje zaledwie kilka minut.





Składniki:
1 stek z tuńczyka (ok 2 cm grubości)
sól morska, pieprz
oliwa z oliwek
mała puszka groszku
łyżeczka masła
garść rukoli
łyżka soku z cytryny

Przygotowanie:
Stek posmarować oliwą i posypać i natrzeć solą i pieprzem z dwóch stron. Odstawić na 10 minut.
Przygotować puree: groszek rozgnieść widelcem, wymieszać z masłem i solą.
Na talerzu ułożyć rukolę, skropić ją sokiem z cytryny i oliwą.
Rozgrzać patelnię, smażyć rybę po 2-3 minuty z każdej strony (powinna być różowa w środku; medium).
(Ja osobiście nie jestem fanką tej delikatnej surowizny, więc potrzymałam rybę chwilę dłużej i wysmażyłam na medium well.)
Rybę ułożyć na rukoli, podawać z groszkowym puree.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz