piątek, 13 czerwca 2014

Domowy kisiel truskawkowy (bezglutenowy)

Chcąc przytoczyć Wam skład kisielu w proszku, tzw. gotowca ze sklepu, natknęłam się na ciekawy artykuł o tym słodkim przysmaku. Zachęcam do przeczytania, bo autor wnikliwie przeanalizował składy kisieli znanych producentów i ostatecznie nazwał je bezwartościowymi, z czym się całkowicie zgadzam. Warto pomyśleć o tym szczególnie jak podajemy ten "owocowy" deserek dzieciom. Czy nie lepiej poświęcić kilka minut więcej i podać coś faktycznie wartościowego, pełnego witamin?


Składniki (na 3 porcje):
300g truskawek (można zastąpić innymi owocami, np. jagodami, wiśniami, malinami, itd.)
2 łyżki ksylitolu lub innego zamiennika cukru (np. można użyć cukru trzcinowego, stewii, itd.)
*ksylitol podajemy dzieciom powyżej 3 roku życia
1 szklanka wody
3 łyżeczki skrobi kukurydzianej

Przygotowanie:
1. Truskawki umyć i obrać z szypułek. Zalać pół szklanką wody, dodać zamiennik cukru i gotować kilka minut, aż truskawki będą całkowicie miękkie. Ostudzić i następnie całość (razem z wodą) zmiksować/zblendować.
2. Do pół szklanki wody (zimnej, może być z kranu) dodać skrobię i dokładnie wymieszać, aby nie było grudek.
3. Zmiksowaną masę zagotować i dodać wodę ze skrobią, cały czas mieszając aż do ponownego zagotowania. Masa stanie się po chwili gęsta.
Jeżeli chcemy, aby kisiel był bardziej gęsty należy ponownie dodać skrobię (1 łyżeczkę) rozpuszczoną w wodzie (ale już w małej ilości ok. 40-50ml).

Podawać na ciepło lub na zimno.



Milion smaków truskawek

3 komentarze:

  1. Wygląda pysznie! :)

    Zapraszam do mnie! Dzisiaj: Dietetyczna panna cotta z musem truskawkowym!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty, a pewnie jaki pyszny! Kwintesencja smaku truskawek :)

    OdpowiedzUsuń