czwartek, 11 czerwca 2015

Penne z pesto z buraków z rukolą i kozim serem

Ostatnio mam obsesję na punkcie buraków (o czym przekonacie się w następnych postach), więc postanowiłam zrobić mój ukochany makaron w takiej właśnie wersji. Buraki idealnie komponują się z kozim serem i rukolą, stąd też takie dodatki do pesto. :)

Składniki:
Pesto:
2 buraki
łyżka oleju z orzechów woskich
łyżka startego parmezanu
2 łyżeczki majeranku
sól morska, pieprz
1 ząbek czosnku
łyżka uprażonego na suchej patelni słonecznika
+
100g koziego sera
3 spore garści rukoli (ok 60g)
300g makaronu penne

Przygotowanie:
Buraki upiec- ja pokroiłam na kawałki i rozłożyłam na papierze do pieczenia, posypałam łyżeczką majeranku i  piekłam ok 30 minut w 200' (jakiś czas temu kolega odradził mi folię aluminiową, więc eksperymentuję;)).
Gdy buraki będą miękkie, wyjąć je z piekarnika i ostudzić.
Buraki zblendować na jednolitą masę, dodać olej, łyżeczkę majeranku, słonecznik i parmezan. Czosnek drobno posiekać i dodać do pesto. Doprawić solą i pieprzem, całość dokładnie wymieszać.
Makaron ugotować i odcedzić.
Kozi ser pokruszyć/ pokroić na drobne kawałki.
Makaron wymieszać z gotowym pesto. Podawać posypany rukolą i kozim serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz