wtorek, 20 sierpnia 2013

Placuszki z papryki i cukinii

Póki sezon na cukinię trwa, chciałam przypomnieć o jej prozdrowotnych właściwościach. Cukinia zawiera witaminy: A, C, K i wit. z grupy B, beta-karoten, magnez, potas, żelazo. Jest lekkostrawna i nie kumuluje metali ciężkich. Działa odkwaszająco i wpływa korzystnie na proces trawienia. 
Dzisiaj kolejny pomysł jak ją wykorzystać, żeby było smacznie i zdrowo :) Placuszki są łatwe w wykonaniu i polecam je w szczególności dla dzieci, bo je uwielbiają :)


Składniki  (na ok 12 placuszków):
mała cukinia
pół żółtej papryki
1 jajko
4 łyżki mąki ryżowej
1 cebulka
2 ząbki czosnku
łyżka posiekanej zielonej pietruszki
sól morska, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Cukinię zetrzeć na grubym oczku na tarce (ja miałam dużą w sezonie i miała twardą skórkę, więc musiałam ją obrać, ale małej nie trzeba).
Z papryki usunąć środek i zetrzeć na tarce.
Cebulę drobno pokroić, czosnek posiekać.
Warzywa podsmażyć na patelce na małej ilości oleju.
Ostudzone przełożyć do miski, dodać pietruszkę, jajko, mąkę, przyprawić solą i pieprzem, wymieszać.
Łyżką nakładać na rozgrzaną patelnię ciasto, smażyć z dwóch stron aż się zarumienią.



Bez glutenu

4 komentarze:

  1. Pyszne placuszki, uwielbiam takie dania ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. placki z cukinii robiłam wiele razy, ale nigdy nie pomyślałabym żeby dodać paprykę ;) super pomysł

    OdpowiedzUsuń