wtorek, 12 sierpnia 2014

Bułeczki orkiszowo-pszenne z sezamem

To moje pierwsze bułeczki i jestem z nich niesamowicie dumna! Przepis, który znalazłam na tym blogu nie jest zbyt skomplikowany, wykonanie nie sprawiło mi trudności. :) Przy formowaniu bułeczek trzeba zdecydować jaki efekt chce się uzyskać. Ja postawiłam na małe bułeczki, ale można też upiec większe, standardowej wielkości bułki.


Składniki (na 12 bułeczek):
250g mąki orkiszowej typ 700
250g mąki pszennej typ 500
25g świeżych drożdży
0,5 łyżeczki soli
płaska łyżeczka słodzika (ksylistolu, stewii)
3 łyżki oliwy z oliwek
ciepła woda (ok 250 ml)
jajko do posmarowania
sezam do posypania

Przygotowanie:
Drożdże pokruszyć, wrzucić do miski, dodać 50 ml ciepłej wody i 50 g mąki pszennej. Wszystko razem wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce.
Po jakimś czasie (u mnie ok 15 minut) do zaczynu dodać resztę przesianej mąki, sól, słodzik, wyrabiać ciasto stopniowo dodając wody. Dodać olej i z ciasta uformować kulę. Miskę przykryć ścierką i odstawić w ciepłe miejsce, aż kula podwoi swoją objętość (ok 20 min).
Z ciasta formować kulki i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać sezamem.
Zostawić chwilę do wyrośnięcia.
Piec w temperaturze 200 stopni przez 25 minut (termoobieg).

1 komentarz:

  1. Mniam, wyglądają smakowicie :) Nie ma to jak świeże bułeczki własnej roboty na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń