piątek, 19 kwietnia 2013

Ciastka z płatków żytnich bananowo-daktylowe

Jak już wspominałam przy ciasteczkach owsianych, taka forma ciastek jest moją ulubiona przekąską do kawy. Ciasteczka robi się szybko, nie potrzeba nawet wyciągać miksera. Dla dzieci są dobrym zamiennikiem bezwartościowych słodyczy - moja prawie 2-letnia córeczka je uwielbia :) Tym razem zrobiłam ciastka żytnie.


Składniki:
1 duży banan
8 suszonych daktyli namoczonych na ok. 15 minut w wodzie
1 jajko
2 szklanki płatków żytnich
3/4 szklanki mąki żytniej typ 720
3 łyżki oleju kokosowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek zmielonych migdałów
4 łyżki syropu z agawy

Przygotowanie:
Rozpuszczamy olej (w garnuszku lub mikrofali) i zostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie w blenderze mielimy namoczone wcześniej daktyle i banana.

W jednej misce łączymy wszystkie "mokre" składniki, czyli masę daktylowo-bananową, olej, syrop i jajko. W drugiej misce łączymy wszystkie „suche” składniki: mąkę, płatki, proszek do pieczenia, migdały, po czym wsypujemy je do mokrej masy i całość mieszamy do dokładnego połączenia składników. Piekarnik ustawiamy na 180 stopni z termoobiegiem.

Z masy formujemy w rękach małe kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 15 minut, aż się zarumienią. Należy pamiętać żeby nawet trochę ich nie przypalić, bo mogą mieć gorzki posmak (ze względu na mąkę żytnią).


2 komentarze:

  1. a ja mam takie pytanie, bo po upieczeniu te płatki żytnie są strasznie twarde i trudno się gryzie ciasteczka. co zrobić, żeby po upieczeniu płatki nie były takie twarde? izka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku proponuję płatki namoczyć w gorącej wodzie lub mleku, albo je zmielić. :)

      Usuń